• poniedziałek, 07 styczeń 2019 11:28

Jak spać, by się wyspać

Jak spać, by się wyspać
Jak spać, by się wyspać © archiwum

Noc dla ciebie trwa za krótko i ciągle czujesz się niewyspany? Podpowiadamy, jak spać, żeby się wyspać.

Masz zdjęia lub film do tego artykułu?   Wyślij je do nas!

Typography
  • Small
Udostępnij to

Sen jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Zapewnia nam energię, wzmacnia organizm i jest paliwem do działania. Podpowiadamy, co zrobić, aby obudzić się wypoczętym.

- Zadbaj o regularność – niezależnie od dnia tygodnia kładź się do łóżka o tej samej porze. Dopuszczalne są półgodzinne wahania.

- Nie śpij w ciepłym pomieszczeniu – najlepsza temperatura dla snu oscyluje między 17 a 22 st. C. Pomieszczenie, w którym śpimy, musi być na noc dobrze wywietrzone.

- Nie objadaj się przed snem – kolację zjedz na 3 godziny przed snem. Wybieraj produkty lekkostrawne, unikaj słonych, tłustych i słodkich przekąsek. Pełen żołądek nie wpływa korzystnie na jakość snu.

- Zadbaj o komfort – warto, by piżama, w której śpimy, była wygodna: najlepiej bez koronek, guzików, ściągaczy. Pościel powinna być bawełniana, przyjemna w dotyku, a prześcieradło dobrze naciągnięte, bez zagięć i fałdek.

- Zrezygnuj z aktywności fizycznej tuż przed snem – uprawiając ćwiczenia podnosić ciśnienie krwi oraz temperaturę ciała, a to może zaburzyć twój sen.

- Wyłącz w sypialni urządzenia, które emitują niebieskie światło – należą do nich m.in. tablet, telefon komórkowy i laptop. Ich światło jest informacją dl mózgu, że już świta i trzeba się obudzić. Wieczorem lepiej poczytać książkę.

Publikacja:
Sebastian Kalak
Podoba Ci się?
Oceń ten artykuł
(0 głosów)